tisdag 13 januari 2009

han gav mig orden -dag 13

13

Han trodde nog inte jag såg honom i går kväll när han smög med boken i handen.

Idag hade bönan hittat boken i hyllan, jag mindes gårdagens lilla händelse och öppnade varsamt hans sida.
Vi skriver från varsitt håll och ska mötas på mitten, boken är fylld med tankar till varandra och kärlek...Vi avslutar alltid med en fråga som den andra får svara på.

Jag läser och berörs, kärleken och beundran över den människa jag delar mitt liv med.

Det går inte att undvika -vardagen gör sig påmind, att orden är våra dagar, att boken är en otrolig skatt över livet här och nu.

Vi planerar framtiden, evigheten, tills ödet väljer något annat

8 kommentarer:

FOTOGRAF STINE MARIE sa...

underbart!

Sanna F sa...

Så gulligt!!!

VeronikaP sa...

Men åh, vad mysigt!!

~Karin~ sa...

Åååååh, har ni ett sånt där sött pusspar! Minns att min morfar hade såna och även en svart o vit hund som pussades om man vände dom åt rätt håll :)

Mysigt med boken!

puss å kram /K

Anonym sa...

Sån underbar idé med boken!! Jag minns att jag läst om ett äldre par som skrivit kärleksbrev åt varandra varje kväll ända sedan de gifte sig. Så romantiskt!

Jag tror jag skulle vilja göra något liknande från och med den dag jag och M. ev. gifter oss. Vilket minne, både för oss själva och för barnen.

Jag kan tänka mig att det är väldigt mysigt att läsa i den då och då.

KRAM

Malin sa...

det är så underbart att jag måste fälla en tår. Att det finns par som ni ger även mig hopp om framtiden. Är så lycklig att just ni två fann varandra. Två kärleksfulla människor som är så bra att sprida glädje och positiva känslor omkring sig.

Puss på er båda!
Malin

Anonym sa...

Så mycket kärlek ni sprider till och med ut i bloggen och världen! Jag har er i tankarna, och era sätt att bevara och utveckla är kärlek! Det ger inspiration till att ta hand om mitt eget äktenskap, och inte bara låta allt rinna ut i vardag och rutiner.

Anonym sa...

Fantastisk idé! Så kul att ha om några år. Jag gjorde en kärleksbok till mina barns pappa, när vi hade det som bäst..de uppskattar att läsa i den idag. Såg att du varit inne hos mig och kommenterat mina ord! Det var kul, oftast kommenterar folk mina scrapalster, jag gillar att skriva så det var roligt att du uppmärksammade detta!!