tisdag 6 januari 2009

bonus (ett rosa)-dag 6

6bonus

-Någon sade till mig att Rosa är en tjejfärg och att man gör valet för sina barn. Det ska vara unisex och könlöst. Man ska presentera alla färger och former för sina barn. Det finns inget som heter flick eller pojkleksaker.

Färger är färger, leksaker är leksaker. Det är min tanke.

Denna lilla fröken är galet bestämd!
Hon sitter här och sorterar ut alla de rosa, röda färgerna.
Dessutom har hon snott den där glittriga pennan från någon av brorsorna, men bara den röd och rosglittriga...
Ja tror hon vet vad hon vill

3 kommentarer:

Sofia - SofiaFj sa...

Min lilltjej är precis likadan, antagligen ännu värre. Hon vägrar att ha annat på sig än klänning, och de ska oftast vara rosa eller lila, ibland går det med rött. Bestämd snart 4-åring. Hon har hållt på så här i 2 år nu!!
Kram Sofia.

Jane.D sa...

Hej!
Visst är det härligt med barn med egna åsikter :)!

Jag är en stor beundrare av dina bilder, och har "tassat runt" i din blogg lite då och då för att inspireras. Nu har jag hoppat på utmaningen "Dagens foto", och har länkat till dig. Hoppas det är OK, annars får du höra av dig.

Pernilla sa...

Hej,

Vad lustigt det är sånt där. :-)
Jag kan välja kläder här hemma än så länge, får däremot inte hjälpa till att klä på!

Jag har gjort en ny länk till mitt projekt, adressen dit är:
http://dagfordag-pernillatycker.blogspot.com/

/Pernilla