torsdag 29 januari 2009

hon e grym -dag 29

29

Bönan är grym, förskolan verkar vara hennes melodi. Vi har skolat in i snart 3 veckor, det har gått galant! Jag imponeras över hennes otroligt härliga trygghet, hon bara vinkar hej då och sedan går jag.
Att sova där hade ju inte varit något problem heller hon hade lagt sig på kudden och somnat.
-det är som hon inte gjort något annat en att varit här, sade pedagogen.

När vi kom hem idag åt hon mellis på skärbrädan. Jag diskade och vi småpratade.

7 kommentarer:

Joanna sa...

Visst är det skönt när det fungerar så bra? Min lillskrutta blev inskolad redan veckan efter ettårsdagen (tyvärr..) men det har gått otroligt bra! Inga ledsna miner vid lämning, bara skratt och nyfikenhet på vad förskolan har att erbjuda idag :) Hon har både ätit och sovit bra hela tiden -toppen! :)

Pernilla sa...

Vad gött att det går så bra! Duktig flicka och duktig mamma! Det är min stora fasa att inskolningen ska gå åt skogen. Det dröjer ju ett bra tag till men ibland kan jag få lite ångest. Behöver nog träna på att leva i nuet ;)

Anonym sa...

Så skönt att inskolningen fungerat så bra :) Vår stora tjej skolas in på stora avdelningen idag. Får snart höra hur det har gått..

Trevlig helg!

/isabeli

Sanna F sa...

Det är härligt när det fungerar så bra!
KRAM å trevlig helg

Christine sa...

Det är ju så skönt när det funkar bra!!
Mina har inskolats på några dagar! Det va värre för mig än för dom tror jag ;)

Unknown sa...

Hoho, vad bra att det gått så bra! Härligt med tre veckors inskolning! Annat är det här ute, tre dagar sen e det klart!

Moster har sytt en ny dagisklänning med röda äpplen :-D

PUSS

Emma sa...

Vilka underbara foton du tar!